This forum is archived, go to the new forum!

This is the old fritzing discussion forum. Search it for valuable information from 2009 to 2015.

Wie plaziere ich Leiterbahn zwischen 2 IC pins ?

pescador 6 years, 3 months ago

Ich bin relativer Neuling und muss mehrere Leiterbahnen zwischen Standard ICs durchführen. Ebenso zwischen 2-reihigen Standard-Verbindern. Aber selbst wenn ich die Leiterbahnbreite auf das Minimum (8mil) verkleiner, meckert Design Rule Check, dass es Überlappungen gibt (die Bahnen sind mit Rasterung 0,025 Inch verlegt, liegen also genau mittig).

Es muss doch möglich sein, wenigstens jeweils eine Leiterbahn oben und unten ohne Aufwand zwischen zwei IC-Pins durchzuführen... aber wie?

Gibt es eine globale Möglichkeit, die Dicke der Kupfer-"Kreise" um die Bauteile etwas zu verringern?

Dank für Tipps.

Jonathan Cohen 6 years, 3 months ago

Hi Pescador,

Sorry, I will have to answer in English. The design rule check is a bit conservative. If you really have 8mil clearance between the trace and the connectors, then just ignore the design rule check--it is only meant as an advisor, not a requirement.

Note that if you are using Pin Header parts or Generic IC parts, it is indeed possible to change the radius of the connectors. However, this functionality is not yet available for all parts.

- j