This forum is archived, go to the new forum!

This is the old fritzing discussion forum. Search it for valuable information from 2009 to 2015.

Löschen von fehlerhaften Teilen

Nase1987 8 years ago

Hi,

ich hatte letzte Woche 2 neue Bauteile gemacht, die aber nun doch nicht so funktionieren wie ich sie wollte. Nun wollte ich sie löschen, aber sobald ich mit der rechten Maustaste in der Bibliothek draufgehe um sie zu löschen, ist das "löschen" nur grau hinterleg (also nicht anklickbar).

Auch nach der neuen Version sind die Teile noch da (was an sich ja sehr schön ist), nur wenn ich jetzt das richtige Teil mit gleichem Namen hinzufüge, weis ich nicht direkt welches das richtige ist.

Jemand ne Idee :-)

Gruß

Fabian

Jonathan Cohen 8 years ago

Hi Fabian,

Sorry for replying in English.   Which version of Fritzing are you using, and which bin contains the parts you want to delete?  If the parts are in the "Mine" bin, then right-click to remove should work in version 0.7.0 and up.  If the parts are in the Core bin, remove is disabled. Your best bet in that case would be to delete the files directly. If you tell me which platform you are on, and which bin contains the parts, I can tell you where to look for the files.

Cheers,

- j

Nase1987 8 years ago

Hi Jonathan,

no problem. The Parts are in "temporary Parts". I used the version 0.7.1

Hi Fabian,

Thanks for clarifying--that turns out to be a big bug.  We will schedule a fix for that for 0.7.2.

Cheers,

- j

Nase1987 8 years ago

I had made a new Project... now they are delete from theyselfs (they are away)

maybe this helps you

Hi Fabian,

Thanks for the info.

Cheers,

- j